intercom CARDO / Schuberth by CARDO
Bonjour à tous,
histoire de rigoler, je partage ci après mes échanges avec Cardo et Schuberth.
Nota, ceux avec LouisMoto (vendeur du C3 pré-équipé) sont du meme style.
S'ils répondent, je partagerai...
V Phil
6:38 PM
to Kundenservice, service, Cardo
Guys,
You can be sure of one thing : NO customer appreciates a treat like that !
Cardo says: ask Schuberth.
Schuberth says: ask Cardo
back to square one:
How to get a SRC system (from C3 by Louis) to communicate with Cardo Spirit HD ?
I'm going to publish this thread to "[www.lerepairedesmotards.com]; in order to inform the community of the high quality of your answers.
Thank you
Phil
SCHUBERTH GMBH - Kundenservice
5:48&;PM (45 minutes ago)
to me
Dear Phil,
Thanks for your mail.
The SRC was produced by Cardo, its compatible via Intercom with other Cardo devices.
If the requested device is compatible, we do recommend to ask Cardo directly.
Please do not hesitate to contact us in case of further questions.
Mit freundlichen Grüßen / Best Regards,
Marten Simon
BU Motorcycle - Team Head Service Center
Von: IT-Mailversand
Gesendet: Mittwoch, 13. Dezember 2023 12:13
An: SCHUBERTH GMBH - Kundenservice
Betreff: SCHUBERTH - motorcycle_helmets -
Thema / Topic: motorcycle_helmets
Sprache / Language: fr
Helm / Helmet: C3
Helmgröße / Helmet size: 56
Händler / Dealer: Louis Motot (I think)
Nachricht / Message: Hallo, I've a C3 with integrated intercom SRC (hence Cardo based). Is it possible to connect it with another brand /model intercom ? So far, I never be able to establish direct bluetooth connection with a Cardo Spirit HD... and it turns to be very annoying. Danke schoen Phil
On Mon, Dec 18, 2023 at 2:57 PM
Cardo Support wrote:
Hello Phil,
Thank you for your response.
The SRC system is based on G9X which we stopped manufacturing in 2015 . It should be working with the SmartSet app.
That being said we encourage you to reach out to Schuberth so they can provide you with the required support.
Please don’t hesitate to contact them via the link below,
[www.schuberth.com]
Take care,
Best regards
Cardo Team
--------------- Original Message ---------------
From: V Phil
Sent: 12/14/2023 1:43 AM
To:
Subject: Re: [ ref:!00DA00Hawq.!500UH01oNFN:ref ]
Hi,
Thank you for this prompt feeback.
I understand the concept...
However, why then device is the list of supported one in smartset ?
Le jeu. 14 déc. 2023, 03:15, Cardo Support <support@cardosystems.com> a écrit :
Hello Phil,
Thank you for reaching out.
As we are the ones that manufactured the SRC System, Schuberth is the one that gives the support, parts or any information regarding this unit.
Please don’t hesitate to contact them via the link below,
Thank you,
Best regards
Cardo Team
--------------- Original Message ---------------
From:
Sent: 12/13/2023 7:21 AM
To: support@cardosystems.com
Subject:
hello
my unit is a SRC-system in Schuberth C3, by Louis Moto.
Impossible to connect this unti to anything but a smartphone (android).
Weirdly, Cardo SmartSet App, supposed to handle both SRCsystem, SRCsystemPro and Louis Edition... is not recognizing the headset.
and Cardo updater (pc, win11) don't even see the USB connection.
How to turn this unit "usable" as I bought for, and not only 30% working features ?
Thank you
En gros, ton soucis est l'appairage de ton casque équipé d'un module Cardo avec ton smartphone?
Le souci vient à mon avis comme le dit cardo du fait que c'est un vieux produit plus mis à jour et que donc son appairage à un smartphone récent ou sa reconnaissance par Windows 11 est impossible.
Pour le problème USB essaye de récupérer un vieux driver prévu pour win 7 ou 10 et de forcer l'installation.
As-tu essayé de lancer l'application en mode win 10 ou 7 compatible ?
Autre piste as-tu essayé de l'appairer à ton PC ?
Tu pourras peut être ainsi le mettre à jour via bluetooth.
Merci pour vos retours.
Je vais compléter avec ce que j'ai appris depuis.
Inextenza,le problème est un "simple" problème d'appairage entre deux intercom.
Pas de souci avec smartphone.
Olivierzx, oui le SRC (vendu par Schuberth) est basé sur un très vieux chipset ne travaillant qu'en bluetooth 2.1 (donc norme publiée en 2007!)
Louis-Moto a continué d'écouler les stocks de Schuberth C3 en "Louis-Edition" avec le SRC prémonté.
J'ai acheté le mien en 2019.
Manifestement les intercoms actuels travaillent en BT 4.1/4.2 pour les anciens (et certains en 5.x) mais sur des chipsets qui font l'impasse sur une partie de la norme : ils n'ont gardé que le LTE.
Hélas incompatible avec les générations d'avant, je n'ai pas les moyens de vérifier cela, mais je le constate...
le ping-pong avec Schuberth, Cardo et Louis continue.
Leur mauvaise foi n'a d'égale que ma ténacité.
C'est assez drôle de les lire, tentant de me faire porter la responsabilité des défauts de communication (à minima) voir de me faire croire que je ne comprends rien.
...faut qu'ils redescendent sur terre !
la dernière réponse de Schuberth - ce midi
mon commentaire en majuscule
Dear Philippe,
Thanks for your reply.
Normally the SRC can get connected via Intercom with all Cardo devices.
NON J'EN AI LA PREUVE: NI AVEC SPIRIT HD NI MEME AVEC L'APPLI SMARTSET (OU LE DEVICE EST LISTE)
But the device you use is not known by us, therefore I kindly ask you to check if it´s equipped with Intercom.
(GENRE J'ESSAYE DE CONNECTER A UN CASQUE NON EQUIPE !!)
If so, pair it via Intecom with the SRC.
To do so, press the Intercom button (A or B) on your SRC to set the pairing mode (The Led will flash).
CA NE MARCHE PAS, JE LEUR AI DIT PLUSIEURS FOIS
Please do not hesitate to contact us in case of further questions.
Mit freundlichen Grüßen / Best Regards,
Marten Simon
BU Motorcycle - Team Head Service Center
Je vais te revendre mes vieux Q2Pro!